mandag den 15. oktober 2007

En halv omsadling

Jeg blev gjort opmærksom på, at jeg faktisk er blevet lidt negativ her på kanalen. Det er jo helt korrekt! Jeg har jo faktisk glemt at fortælle om, at ældste har fået det rigtigt godt i børnehaven. Afleveringerne er aldeles problemfri - selv i dag, hvor jeg lige skulle fortælle pædagogen noget, og derfor sad ældste lige hos mig i to minutter inden afleveringen, og det er jo potentielt sprængfarligt. Trække afleveringen og så på en mandag! Så sagde jeg farvel, og så løb han over til pædagogen, og så vinkede jeg, og så gik han glad den anden vej. De siger, at han er glad hele dagen, at han for tiden ikke behøver sin bamse hele tiden, og at han lærer nye ord og vendinger.

I dag har jeg fået at vide, at konferencen nok bliver i midten af november. Desuden har de to specialpædagoger tilmeldt sig et foredrag om ABA i en børnehave, der har to af børnene i ABA-projektet, og de er vilde med det i den børnehave, så jeg håber godt nok, at de smitter pædagogerne i ældstes børnehave, så de kaster sig frådende over det. Helst, tak!

Vi fik en aflaster ansat i sidste uge, som har ABA-erfaring. Det var i teorien en appelsin i en turban - at der lige dumpede en ned, der havde ABA-erfaring. Men hun har allerede sagt op. Hun har været her en gang i et par timer, men hun mente ikke, at hun passede ind. Så nu tror jeg, at vi indtil videre holder os til ham, vi har, fordi han er dygtig, og så trækker vi lige vejret på dén front. Vi kan jo ikke arbejde rigtigt med ABA endnu, så det er nok svært at udfylde en ABA-erfaren persons drømme.

Ingen kommentarer: