fredag den 1. juni 2007

Youtube

På Youtube finder der en masse videoklip af børn med autisme. Jeg sad og kiggede på nogle af dem i går, og først ser man dem, og så læser man kommentarene. Ved flere af dem havde jeg slet ikke opdaget flere af de "autistiske tegn". For pokker, hvor er der meget, som jeg bare ikke aner, fordi jeg aldrig har set andet.

Der må være himmelvid forskel på at have en nummer et med autisme og en nummer to-tre-eller-fire med autisme. Man aner jo ingenting, når det er ens første.

Yngste er et helt andet barn, meget mere kontaktsøgende, og jeg kan stadig blive helt forskrækket over ham - f.eks. hvis jeg siger "hov, du må ikke rive i ledningen", og han så med det samme drejer hovedet, kigger på mig, griner og slipper ledningen. Er det sådan, typiske børn gør?

Ingen kommentarer: