søndag den 26. august 2007

Fordel ved to forskellige institutioner

Jeg er faktisk træt af at skulle aflevere og hente to steder - det tager tid og er et værre pukkel med tasker og unger, og hvad har vi. I går faldt det mig ind, at det har en kæmpe fordel!

Yngste har det supergodt i vuggestuen. Han græder, lige når han bliver afleveret, men det er hurtigt ovre, og så tager han fat på dagen. Han er vild med de andre børn og pædagogerne, og de er alle vilde med ham, han har simpelthen en fanklub af en anden verden, og han griner altid. Han nusser de andre børn, snakker med dem, leger med alt muligt - det hele er så godt. Jeg får nærmest kun gode nyheder, når jeg henter ham.

Helt så positivt er det ikke at hente ældste, for det hele er jo lidt mere problemorienteret. Men hvis jeg nu hentede dem begge samme sted, så ville jeg med garanti ikke høre så meget godt om yngste. Så ville det jo hurtigt drukne i snakken om ældste. Så det er vel i virkeligheden en måde at give yngste OG ældste plads ved at have dem to steder - den ene skal ikke altid høre om sin glade lillebror, og den anden skal ikke altid høre om sin besværlige storebror.

Ingen kommentarer: